Bütüncül Tıp Danışmanlığı

bütüncül tıp nedir, bütüncül tıp danışmanlığı holistic tıp danışmanlığı

İnsan, “biyo-psiko-sosyo-spiritüel” bir varlık olarak tanımlanır. İnsanın hem biyolojik hem psikolojik hem sosyal hem de spiritüel boyutu bulunur. Dünya Sağlık Örgütü sağlığı, "yalnız hastalıkların ve şikayetlerin yokluğu değil, bir bütün olarak biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan iyi olma hali" olarak tarif eder.

Batı tıbbı (modern tıp), akut hastalıklar, travma, tıbbi acil durumlar için oldukça etkilidir. Bununla birlikte, şikayetlere yönelik teşhis konulup buna uygun bir ilaç reçete etmekten veya ameliyat önermekten ibarettir. Bu yaklaşımın özellikle de kronik hastalıkları olan kişilerde sorunlara yol açtığı sık gözlenen bir durumdur.

Bütüncül tıp, hastayı bütüncül olarak değerlendirerek yalnızca semptomlarla uğraşmaz bunun yanı sıra sorunun kökünü bulup tedavi etmeye çalışan bir yaklaşımdır.  Ancak her yaklaşım kişiye özel olarak önemli ölçüde farklılık gösterebilir.

Bütünsel Tıp Danışmanlığı, danışanı bütüncül olarak değerlendirerek modern tıp yaklaşımları yanı sıra uyku düzenlemesi, fiziksel egzersiz, beslenme düzenlemesi, psikolojik ve sosyal yaşamda düzenlemeler ve öneriler eşliğinde geleneksel tamamlayıcı tıp uygulamaları ile danışana özel verilen doğal sağlık danışmanlığıdır.

Şimdi gelin bütüncül tıp nedir? bütüncül tıp uzmanı ne demektir?  Holistik tıpta hangi tedavi yöntemleri uygulanır? gibi soruların cevaplarını beraber arayalım.

Holistik Tıp Nedir?

Holistik tıp, holistik tedavi veya diğer bir ismi ile bütüncül tıp insanı, birbirine bağlı ve birbirini etkileyen parçalardan oluşan bir bütün olarak değerlendirir. Bu nedenle bir parça düzgün çalışmıyorsa diğer tüm parçaların etkileneceğine inanılır. Holistik tıp, optimal sağlık ve zindeliğe ulaşmak için insana fiziksel, ruhsal, zihinsel ve soysal açıdan şifa sağlayacak bir tedavi yaklaşımıdır.

Yaşamda insanı etkileyebilecek her alanla ilgili düzenlemeler ve yeni bir yaşam şekli değişikliği önermektedir. İnsanın yaşamında sağlığı üzerine etkili olabilen beslenme değişikliği, egzersiz, uyku düzenlenmesi, moral motivasyon değişikliği, sosyal yaşamda değişiklik önerileri gibi düzenlemeleri yaparak optimal sağlığa ulaşılabilmeyi hedefler.

Bunun yanı sıra ilave vitamin, mineral ve gıda takviyesi önerileri , akupunktur, manuel terapi, ozon terapi, kupa terapisi, sülük tedavisi, aromaterapi, fitoterapi gibi tamamlayıcı tıp uygulamaları tedavi yaklaşımı içerisine dahil edilir. Diğer taraftan nefes egzersizleri, meditasyon, yoga gibi yaklaşımlarla vücudun uygun dengeye ulaşması bütüncül tıp doktoru tarafından sağlanır.

Holistik Tıp Danışmanı

Holistik Tıp Danışmanı, bir doktor olarak hastanın sağlığına kavuşması için sadece mevcut şikayetleriyle ilgilenmez asıl olarak bunlara sebep olan ana sorunları bulur ve onlara yönelik de tedavi yaklaşımlarında bulunur. Hastanın tedavisi için doğru beslenme, kaliteli uyku, düzenli egzersiz gibi sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırma ve bunlara ilave olarak doğal ve tamamlayıcı tıp uygulamaları içeren her türlü sağlık hizmetini kullanır.

Örneğin, migren veya gerilim tipi baş ağrılarından muzdarip bir kişi, bütüncül tıp alanında hizmet almak maksatlı doktora gittiğinde, bütüncül tıp doktoru diğer sağlık sorunları gibi kişinin baş ağrısına neden olabilecek tüm potansiyel faktörleri değerlendirecektir.  Tedavi planı, semptomları hafifletecek ilaçları içerebilir, aynı zamanda baş ağrılarının tekrarlanmasını önlemeye yardımcı olacak yaşam tarzı değişiklikleri de önerilir.

Holistik Tıp, Bütüncül Tıp, Bütüncül Sağlık, Alternatif Tıp ve Tamamlayıcı Tıp Kavramları

Holistik tıp, bütüncül tıp veya bütüncül sağlık bu alanda hizmet veren bütüncül tıp merkezi veya kliniğini ifade eden ve birbiri yerine kullanılan terimlerdir. Bu kavramlara ek olarak sık kullanılan bir diğer ifade ise Alternatif Tıp terimidir. Ancak, tıbbın alternatifi söz konusu olmadığından dolayı bilinçli veya bilinçsiz olsada yanlış kullanılan bir ifadedir. O nedenle alternatif tıp ifadesi doğru bir terim değildir.

2014 yılında Sağlık Bakanlığı, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) Uygulamaları Yönetmeliği yayımladı. Buna göre Sağlık Bakanlığının yetkilendirdiği Üniversitelerde açılan GETAT kurslarını tamamlayıp gerekli sertifikalara sahip hekimler tarafından ancak GETAT uygulamaları gerçekleştirilebilir. Belirtilen sertifikalara sahip olmayan hiçbir sağlık merkezi veya kliniğinde sağlık hizmeti almanız önerilmez.

Tamamlayıcı tıp uygulamaları, Bütünsel Tıp yaklaşımında tedaviye destek olacak uygulamaları içerir. Akupunktur, Fitoterapi, Apiterapi, Kupa Uygulaması (Hacamat), Hipnoz, HomeopatiSülük Uygulaması, Osteopati, Karyopraktik, Larva Uygulaması, Refleksoloji, Mezoterapi, Proloterapi, Ozon Uygulaması, Müzikterapi, GETAT uygulamaları arasında yer alır.

Kronik hastalıkların altında yatan asıl nedenler doğru olarak tespit edilerek ona yönelik yaklaşımlar ile beslenmenin düzenlenmesi, egzersiz, uyku düzeni ve fitoterapi, apiterapi, akupunktur, ozon terapi, sülük uygulaması, kupa tedavisi, proloterapi gibi tamamlayıcı tıp tedavileri ile hastalığın seyri dramatik bir şekilde değiştirilmelidir.

ZGHolistic Clinic olarak Ankara yerleşkemizde GETAT kurslarını tamamlayarak gerekli setifikalara sahip bütüncül tıp doktorları ile kapsamlı Bütüncül Tıp Danışmanlığı ve Tedavisi sunuyoruz. Hizmetlerimiz hakkında ayrıntılı bilgi almak ve uygun fiyatlardan faydalanmak için lütfen ZGHolistic Clinic https://www.zgholisticclinic.com/iletisim  sayfası üzerinden bizimle iletişime geçiniz.

Holistik Tıpta Hangi Tedavi Yöntemleri Uygulanır?

Holistik tıpta güncel batı tıbbı ya da diğer bir deyişle modern tıp yaklaşımıyla yapılan tedavilerin yanı sıra farklı tedavi yaklaşımları da söz konusudur. Holistik tıp doktoru hastayı bir bütün olarak değerlendirdiği için hastanın beslenmesine yönelik yapacağı düzenlemeler olabileceği gibi zaman zaman diyetisyen desteği ile de hastasına yardımcı olmaktadır.

Hastalara düzenli fiziksel egzersizler, yürüyüş gibi aktiviteler, kaliteli uyku ile ilgili tavsiyeler verilir. Sağlıklı bir yaşam için vücudumuzun ihtiyaç duyduğu vitamin, mineral ve gıda takviyeleri gerektiğinde laboratuvar desteğiyle birlikte önerilir.

Bunların dışında yukarıda da bahsettiğimiz gibi geleneksel tamamlayıcı tıp uygulamaları ile hastanın hem mevcut akut şikayetleri hem de hastalığın nedenleri ortadan kaldırılmaya çalışılır. Akupunktur, Apiterapi, Fitoterapi, Hipnoz, Sülük Uygulaması, Homeopati, Karyopraktik, Kupa Uygulaması, Larva Uygulaması, Mezoterapi, Proloterapi, Osteopati, Ozon Uygulaması, Refleksoloji gibi tamamlayıcı tıp uygulamaları ile hastalara yardımcı olunur.

Prof. Dr. Halil YAMAN