Diz ve Eklem Ağrıları

Diz ve eklem ağrıları belirli bir yaştan sonra görülen en yaygın ağrı çeşitlerinin başında gelir. Diz eklemleri günlük hayatta da en çok kullanılan eklemler olduğu için ilerleyen yaşlarda en çok yıpranma da bu eklemlerde görülür.

Yaşa bağlı olarak gelişen diz ağrılarının yanı sıra travmalar, düşmeler ve çarpmalardan sonrasında bu eklemlerde ağrılı komplikasyonlar oluşabilir.

Eklem ağrısının nedenini bulmak için ileri görüntüleme tekniklerinin yanında hastanın verdiği hikâye verileri de çok büyük önem arz eder.

Diz ve Eklem Ağrıları Neden Olur?

Diz ve eklem ağrıları pek çok farklı nedenden dolayı ortaya çıkabilir. Hastanın hikâyesini, şikayetlerini ve fiziki durumunu göz önünde bulundurularak ancak rahatsızlığın nedenleri doğru bir şekilde anlaşılabilir.

Eğer hastanın yaşı ilerlemiş ise genellikle osteoporoz durumu değerlendirilir. Eğer hastanın yaş kriteri bu duruma uygun değilse o zaman travma geçmişi veya ağrının ilk ortaya çıkış hikâyesi dikkate alınır.

Hastada bir düşme, kaza veya ani harekete bağlı olarak gelişen bir diz ağrısı ya da eklem ağrısı varsa bu durumda ileri görüntüleme teknikleri kullanılır. Bu teknikler sayesinde diz ekleminin içyapısı incelenerek eklem ağrısının kaynağı bulunur.

Eğer osteoporozdan şüpheleniliyorsa da bu tekniklerle ayrıntılı görüntüleme yapılarak kesin tanı konulmaya çalışılır.

Gut hastalığı, kemik tümörleri ve aşırı kilo da eklem ağrıları ve diz ağrılarının nedenleri arasında yer alır. Hastanın geçmişinde bu tür bir hastalık varsa ağrı durumu ortaya çıkar.

Diz ve Eklem Ağrıları Kimlerde Görülür?

Diz ve eklem ağrıları yaygın olarak belirli bir yaşın üzerindeki kişilerde görülür. Özellikle menopoza veya andropoza girmiş olan bireyler hareketsiz bir yaşam sürdüklerinde kısa zaman sonra diz ağrılarından yakınır.

Bu durum ilk başlarda hareketlerini kısıtlamasa da zaman içinde kıkırdak yapısının bozunması ve eklem arası sıvının azalmasıyla acı verici bir hale gelebilir.

Böyle bir duruma gelmeden bir hekime görünmek ve tedavi sürecine erkenden başlamak ağır bir ameliyatı uzun bir süreliğine erteleyebilir veya bu riski tamamen ortadan kaldırabilir.

Romatoit Artrit hastalarında da diz ağrıları ve eklem ağrıları görülür. Üstelik bu ağrılar uzun süreli ve çok can yakıcı etkilere sahiptir. Güçlü ağrı kesiciler ve enjeksiyonlar bu ağrıların etkisini bir nebze olsun azaltılabilir.

Eklem ağrıları düşen, ani bir şekilde ters bir hareket yapan ya da trafik kazası geçiren kişilerde de gözlemlenir. Bu kapsamda travmaya bağlı olarak ortaya çıkan eklem ağrılarının kalıcı bir hasara neden olmadan önce tedavi edilmesi gerekir.

Diz ve Eklem Ağrısı Yaygın Belirtileri

Diz ve eklem ağrısı yaygın belirtileri arasında ilk olarak hafif bir yangılanma ve dinlenme sırasında ortaya çıkan ağrı durumları sayılabilir.  Bununla birlikte diz ekleminde takılma, merdiven çıkarken zorlanma gibi durumlar bir haftadan daha uzun sürerse mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.

Diz eklemindeki hasar, aynı zamanda diz eklemine dokunulmasıyla hissedilen ağrı ile de kendini gösterebilir. Bu durumda da yapılması gereken, hemen bir hekime danışmak ve ağrının nedeninin öğrenilip tedaviye başlanmasıdır.

Menopoza girmiş olan kadınların pek çoğunda görülen diz ağrısı, yaşla ilişkilendirilmektedir. Bununla birlikte toplumun azımsanmayacak bir kısmında görülen yürüme ve duruş bozuklukları da diz ve eklem ağrılarına neden olabilmektedir.

Diz ve Eklem Ağrısı Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

İlerleyen yaşla birlikte travmalar sonrası da yaygın olarak görülen diz ve eklem ağrıları, günümüzde gelişen tıp teknolojileri sayesinde artık bir kader olmaktan çıkmıştır.

Özellikle kök hücre tedavisi olarak da bilinen PRP sayesinde birkaç seansla ağrılarınızdan en az 4- 5 yıllığına kurtulmanız mümkün olabilir. Hatta ameliyat kararını vermeden önce pek çok hekim, diz ve eklem ağrılarının tedavi planına mutlaka PRP tekniğini eklemektedir.

PRP tekniği kişinin kanının alınıp belirli işlemlerden geçirildikten sonra eklem arasına enjekte edilmesidir. Bu tekniğin uygulanmasına hekim tarafından karar verilmeli ve mutlaka uzman hekimler tarafından uygulanmalıdır.

PRP tekniği, ilaç tedavisi ve fizik tedavi uygulamalarına rağmen kişinin eklem ağrılarında bir azalma görülmez ve iyileşme kaydedilmezse, kişinin yaşı göz önüne alınarak protez ameliyatı kararı alınabilir.

Ameliyat uzun ve ağrılı bir süreci de beraberinde getireceği için son çare olarak düşünülmektedir. Ancak menüsküs yırtığına bağlı olan diz ağrısında ameliyat, ileri yaşlar için dahi kısa ve protez ameliyatına oranla çok daha kolay bir seçenektir.

Diz ve Eklem Ağrılarından Korunma Yöntemleri Nelerdir?

Hareketli yaşamı olan bireyler ileri yaşlarda da kıkırdak yapısını ve eklem arası sıvıyı koruyabilmektedir. Özellikle kilosuna dikkat eden, yürüyüş ve yaşa uygun egzersizler yapan kimselerde diz ağrısı ve eklem ağrısı nadiren görülür.

Kişiler beslenmesine dikkat ederse ve nispeten hareketli bir yaşam sürdürdükleri takdirde eklem ağrısı konusunda yakınmaları azalacak ve daha konforlu bir yaşam sürdürebileceklerdir.

Kalsiyum yönünden zengin kolajen içeren gıdaları yeteri kadar tüketmek de diz ağrılarının görülme sıklığını azaltmaktadır.

Diz ve eklem ağrıları alanında avantajlı fiyatlara hizmet almak için https://www.zgholisticclinic.com/ sayfası üzerinden bize ulaşabilir veya ZGHolistic Clinic Ankara Kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz.