Cilt hastalıkları konusuna değinmeden önce belirtmeliyiz ki İnsan vücudunun tamamını kaplayan derimiz, vücudun dışa açılan kapısı gibidir. Cildimiz vücudumuzu çepeçevre sararak koruyucu bir işlev gerçekleştirirken aynı zamanda vücut ısısını ayarlar ve gaz alışverişini yaparak solunum ve boşaltım sistemlerine de destek olur.

En önemli organlardan biri olan cildimiz, dış ortamlardan, iklim koşullarından, fiziksel etkenlerden, alerjenlerden direkt etkilenir. Bu nedenle vücudun dış etkilerden korunmasında önemli bir rol oynayan cildimize iyi bakmak, dıştan gelen yıpratıcı koşullara karşı tedbirler almak oldukça önemlidir. Bu etkenlerden biri ya da birkaçına maruz kalmak cilt hastalıkları için risk teşkil eder.

Peki en sık görülen cilt hastalıkları hangileridir? Belirtileri nelerdir ve nasıl tedavi edilir. Gelin tüm soruların cevaplarını birlikte inceleyelim.

Cilt Hastalıkları Nelerdir?

Cilt hastalıkları sağlık sorunları arasında görülme oranı yüksek bir yüzdeye sahiptir. İnsanların birçoğu hayatında mutlaka bir kez bir cilt hastalığına maruz kalmıştır. Bazı cilt hastalıkları dış etkenlere bağlı olarak geçici bir süre görülse de sedef, egzama gibi cilt rahatsızlıkları kronik bir hal alıp uzun yıllar hatta bazen ömür boyu görülebilir.

Cilt hastalıklarının kişiden kişiye göre değişen birçok nedeni olsa da belli başlı sebepler şunlardır:

• Virüsler
  • Mantarlar
  • Cildin gözeneklerinde yaşayan parazitler
  • Zayıf bir bağışıklık sistemine sahip olmak
  • Genetik faktörler
  • Beslenme durumu
  • Bağışıklık ve hormonal sistemleri etkileyen hastalıklar
  • Çevresel etmenlerin olumsuz etkileri gibi pek çok sebep deri hastalıklarına sebep olabilir.

Sık Görülen Cilt Hastalıkları Çeşitleri

Cilt hastalıkları da diğer hastalıklar gibi oldukça önemlidir ve ciddiye alınmalıdır. Fiziksel görüntüyü etkileyen cilt hastalıklarından erken teşhis ve doğru tedaviyle kurtulmak mümkündür. En sık görülen cilt hastalıkları çeşitleri:

Egzama

Ciltte kızarıklığa ve kaşıntıya yol açan bir tür cilt hastalığı çeşididir. Daha çok çocuklarda görülse de uzmanlar her yaşta görülme olasılığının var olduğunun altını çizer. Egzama kronik bir seyir izleyip ömür boyu görülebildiği gibi bazen de dönemsel bir şekilde ortaya çıkar.

Egzamanın kesin bir tedavisi bulunabilmiş değildir, fakat uygulanan tedaviler ve kişisel bakım yöntemleriyle egzamadan kaynaklı kaşıntı, kızarıklık azaltılabilir ve daha fazla alana yayılması önlenebilir.

Ayrıca el egzamasını tetikleyen faktörler arasında ellerin uzun süre suyla temas etmesi, kokulu ve renkli sabunların kullanımı, temizlik maddeleri ile sık temas, bazı aksesuar ve takıların kullanılması sayılabilir. Egzamanın olumsuz etkilerini azaltmak için elleri düzenli nemlendirmek ve kaşıntıyı arttıran maddelerden uzak durmak gerekir.

Akne

Akne veya halk dilinde bilinen adıyla sivilceler, birçok insanın karşılaştığı deri hastalıkları çeşitlerinden biridir. Özellikle ergenlikte başlayan akneler bazen dönemsel olarak ortaya çıksa da bazı insanlarda yıllarca süren bir sağlık sorununa dönüşür. Akneler genellikle, deri altındaki kıl köklerinin ve yağ üretimini sağlayan bezlerin tıkanması sonucu oluşur.

Tıkanan gözeneklerdeki ölü hücreler beyaz ya da siyah nokta oluşumuna neden olur. Ayrıca sağlıksız beslenme, kayığı ve stres durumları, hormonal bozukluklar ve kullanılan bazı ilaçlar akne oluşumunu artırabilir.

ZGHolistic Clinic’de aknelerin azaltılması için fitoterapi, apiterepi, akupunktur, hacamat, ozon gibi birçok GETAT (Geleneksel Tamamlayıcı Tıp) Uygulamaları kullanılmaktadır.

Kurdeşen (Ürtiker)

Kurdeşen derinin herhangi bir yerinde görülen kırmızı ya da pembe renkli şişliklerdir. Kaşıntılı olarak seyreden bu rahatsızlık böcek sokması gibi görünür. Göz çevresi, dudaklar ve cinsel organlarda görüldüğü takdirde ise aşırı şişliğe neden olur. Sebepler arasında alerjen bir şeyle temas olabildiği gibi herhangi bir sebep olmadan da oluşabilmektedir. Stres önemli etkenlerden birisidir.  Kullanılacak krem veya ilaçlarla hastalığın belirtileri azalır veya tamamen ortadan kalkar.

Sedef

Cilt hastalıkları arasında sıkça görülen sedef kronik bir deri hastalığıdır. Otoimmün olarak sayılan sedef hastalığında deride kırmızı veya gümüş renkli pullu lekeler oluşur. Bu pullu lekeler genellikle kaşıntılı ve ağrılı bir şekilde seyreder. Sedefin cilt lezyonları, cildin kuru bölgeleri olan kafa derisinde ayrıca daha çok travmaya maruz bölgeler olan dirseklerde ve dizlerde görülür.

Sedef hastalığının tedavisinde Ankara merkezli ZGHolistic Clinic bünyesinde hastalık bütüncül bir şekilde ele alınarak çeşitli tedavi yöntemleri uygulanarak hastalığın etkileri azaltılmaktadır. Sedef hastalığı hizmetlerimizi incelemek için https://www.zgholisticclinic.com/sedef sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Mantar Enfeksiyonları

Deri hastalıkları arasında mantar enfeksiyonları büyük bir yer tutar. Vücudun birçok bölgesinde mantarlar oluşabilir. Tırnak mantarları, ayak mantarları, genital bölge mantarları sıkça görülen mantar türleridir. Rahatsızlık, kızarıklık, kaşıntı ya da su toplama şeklinde kendini gösterir. Mantarlar tedavi edilmediği takdirde başka enfeksiyonlara da sebep olabilir. Bu nedenle zamanında teşhis konup tedavi edilmesi oldukça önemlidir.

Cilt Hastalıkları Belirtileri Nelerdir?

Cilt hastalıklarında sıkça görülen ve hastalık habercisi olan belli başlı belirtiler şöyle sıralanabilir.

• Kırmızı, pembe ve beyaz renkli kabarıklıklar
  • Kaşıntı, kızarıklık
  • Cildin pullu ve pürüzlü olması
  • Cildin soyulması
  • Kuru, çatlamış ve döküntülü bir cilt
  • Kendiliğinden oluşan lezyonlar ve yaralar
  • Ciltte çıkan siğiller, şişlikler
  • Cildin görünümündeki ton farklılıkları

Cilt Hastalıkları Tedavisi

Cilt hastalıkların birçoğunun tedavisi mümkündür. Bazı cilt hastalıkları ise uzun vakit alan tedaviler gerektirebilir. Cilt hastalıklarının tedavisinde; sıklıkla antihistaminikler, steroid (kortizol) içeren kremler ve merhemler kullanılır. Doktorunuzun gerekli gördüğü durumlarda ise antibiyotikler, mineraller ve vitaminler de tedaviye eklenir.

Son yıllarda bazı deri hastalıkları için lazer tedavisi de sıkça kullanılmaktadır. Modern tıbbın yanı sıra, alternatif tıp da kullanılan fitoterapi, apiterapi, hacamat, ozon tedavisi, akupunktur gibi yöntemler de cilt hastalıklarının tedavisinde kullanılmaya başlanmıştır.

ZGHolistic Clinic benimsediği bütüncül tıp yaklaşımı ile kişiyi bir bütün olarak ele alır. Bu kapsamda hastalığın öyküsü ve altında yatan nedenler doğru bir şekilde tespit edilerek tedavi yöntemi belirlenir. Netice olarak zihin, beden ve ruhsal anlamda bir bütün olarak iyileşme sağlanması hedeflenir.

Başta deri ve cilt hastalıkları olmak üzere bütün hizmetlerimiz hakkında ayrıntılı bilgi edinmek, indirimli fiyat ve diğer ayrıcalıklardan faydalanmak için https://www.zgholisticclinic.com/iletisim sayfası üzerinden bizimle iletişime geçiniz.