Fitoterapide kullanılan bitkiler  konusuna değinmeden önce Fitoterapi hakkında kısa bir açıklama yapmak konunun daha iyi anlaşılması için faydalı olacaktır. Fitoterapi uygulaması, bitkilerin kendilerinin veya bu bitkilerden elde edilen öz ve ekstraktların, başta sağlığın iyi halinin devam ettirilmesi, hastalıkların tedavisi veya hastalıkların tedavisine yardımcı olmak maksadı ile uzun zamandır kullanılan bir tıbbi yöntemdir.

Fitoterapide Kullanılan Bitkiler

Fitoterapi kapsamında bir çok farklı bitkiden faydalanılır. Tıbbi olarak yararlı olduğu bildirilen ve yaygın olarak kullanılan bir kısım fitoterapi bitkileri aşağıda verilmiştir:

Aynısefa bitkisi (Calendula officinalis)

Çoğunlukla haricen iyileşen yaralar için ve ağız ve boğazdaki mukoza zarlarının iltihaplanması için kullanılır. Güneş yanığı, donma, varis, çıban, egzama ve hemoroit üzerinde yatıştırıcı etkisi bulunur.

Papatya (Asteraceae)

Anti-enflamatuar (enflamasyonu ve ödemi azaltan), antibakteriyel ve antispazmodik (spazm giderici) etkili bir tıbbi bitkidir. Bu nedenle papatya çayı sadece soğuk algınlığı, mide-bağırsak enfeksiyonları ve mide ülseri ile değil, aynı zamanda mide ekşimesi, gastrit, diş eti iltihabı ve ülserli bademcikler için de yardımcı olur. Papatya çayı ayrıca iltihapların, sıyrıkların ve hafif sivilcelerin harici tedavisi için de kullanılabilir.

Karahindiba (Taraxacum officinale)

Fitoterapi bitkileri arasında yer alan Karahindiba, detoksifiye edici bir bitki olarak kabul edilir. Sindirimi uyarır ve diürezi(fazla idrar üretimi) iyileştirir. Çeşitli aktif bileşenleri, mide, bağırsak, safra ve böbrek şikayetleri için geniş bir uygulama yelpazesi sunar. Karahindiba, sıkılmış bitki suyu şeklinde, çay olarak veya bunların yanında kahve olarakta tüketilebilir. Özü, tentürler, tabletler, kapsüller veya toz şeklinde uygulanabilir.

Fitoterapide Kullanılan Bitkiler

Melisa (Melissa officinalis)

Limon otu olarak da bilinen şifalı bitki melisa, gergin bir sinir sistemi üzerinde nazikçe sakinleştirici bir etkiye sahiptir. Gastrointestinal sistemin uyku bozuklukları, huzursuzluk ve sinir bozukluklarına yardımcı olur. Ayrıca uçukların rahatlamasını ve iyileşmesini destekler. Bu etkiler, çaylarda sıvı halde ve damla veya tablet ve pastillerde kuru ekstrakt olarak alınan uçucu yağı ve ayrıca merhem olarak sağlanır.

Biberiye (Rosmarinus officinalis)

Fitoterapi bitkileri arasında bulunan biberiye, baharat olarak kullanıldığında şişkinliğe karşı yardımcı olur. Düşük tansiyonu normalleştirir ve aslında yüksek tansiyon için de kullanılabilir. Biberiye ayrıca sindirime yardımcıdır, kas ve eklem ağrıları  kapsamında giderici rol oynar ve konsantrasyonu artırır.

Bunlara ek olarak romatizmal hastalıklar tedavisi için de yardımcı niteliktedir. Biberiye yağı ise kan dolaşımını hızlandıran ve dolaşımı uyaran maddeler içerir. Böylece biberiye yağı ile banyo canlandırıcı bir etkiye sahip olur. Gergin kasları gevşetmek için yağı cilde masaj yaparak uygulayabilirsiniz.

Adaçayı (Salvia officinalis)

Adaçayı fitoterapi bitkileri kategorisinde yer alan diğer bir bitkidir. Bir çay olarak adaçayı, terleme nöbetleri ile sinirlilik, gerginlik, stres ve kaygı gibi problemlerin giderilmesi kapsamında yardımcı olur. Ayrıca mide kramplarını ve adet şikayetlerini giderir ve sinirleri rahatlatır. Adaçayı hazımsızlığa da iyi gelen şifalı bir bitkidir.

Sarı Kantaron (Hypericum perforatum)

Sarı kantaron yağı, yaralar, yaralanmalar ve yanıkların tedavisinde harici olarak uygulanır. Özellikle yağı, gözle görülür yara izini önler. Ayrıca bel ağrısı, gut, gastrit, romatizma, stres, kaygı, hafif depresyon ve ruh hali değişimlerinin önlenmesinde de yardımcıdır. Sarı kantaron fitoterapi bitkileri arasında önemli bir yere sahiptir.

İndirimli fiyatlar ve ön rezervasyon imkanlarından faydalanmak, kronik yara bakımı ve tedavisi öncelikli olmak üzere hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için https://www.zgholisticclinic.com/iletisim  sayfasını ziyaret ediniz.