Glutatyon tedavisi, bağışıklık sistemini dış etkilere karşı korumak ve daha güçlü hâle getirmek için takviye edici olarak tercih edilen etkili bir yöntemdir. Antioksidanların en güçlüleri arasında yer alan glutatyon, detoks ve cilt güzelleştirme gibi amaçlarla da kullanılır.

Birbirinden farklı hastalıkları tedavi etme amacıyla kullanılan glutatyon tedavisinin detayları, kişiye özel olarak belirlenir. Takviye edici amaçla da tercih edilen glutatyon tedavisi hakkında merak edilen tüm detaylara ZG Holistic Clinic ile kolayca ulaşabilirsiniz.

Glutatyon Eksikliğinin Sebepleri

Glutatyon seviyesinde eksiklik olmasının sebepleri, farklı durumlarla bağdaşabilir. Glutatyon eksikliğine neden olan başlıca etkenler, aşağıda sıralanmıştır:

●Yetersiz beslenme ve yeme düzenindeki bozukluklar
●Çevresel etkenler ve toksinler
●Yüksek stres
●Aşırı alkol ve sigara kullanımı
Kanser, diyabet, parkinson ve hepatit hastalıkları
●Kalp hastalıkları
●Yaşın ilerlemesine bağlı

Birçok besinle beraber vücuda alınabilen glutatyon, genellikle eksikliği hissedilmeyen bir antioksidandır. Vücuttaki amino asitlerin üretimi devam ettikçe glutatyon, temel besin öğesi olarak değerlendirilmez. Bu sebeple eksikliği de herhangi bir sorun teşkil etmez.

Glutatyon Takviyesi Almak Faydalı Mıdır?

Glutatyon takviyesi almak vücudun sayısız hastalığa karşı korunmasını sağladığından oldukça faydalıdır. Farklı hastalıkların oluşmasını engellerken antioksidan kaynaklarını güçlendiren glutatyon, birçok hastalığa karşı vücudu dirençli hâle getirir. Glutatyon takviyesinin sağladığı faydalar; stresi azaltması, hücre hasarlarını gidermesi, insülin direnci oluşumunu engellemesi, çeşitlik hastalıkların etkisini azaltması şeklinde sıralanabilir.

Oksidatif Stresin Azalmasını Sağlar

Oksidatif strese bağlı olarak vücuttaki serbest radikallerin sayısı artar. Bu sebeple vücudun bu radikallerle baş etmesi güç hale gelir ve sistem bozulmaya başlar. Romatoid artrid, kanser, diyabet ve periferik arter gibi ciddi kronik hastalıklar, oksidatif stresin kontrolsüzce artması sonucu meydana gelir.

Glutatyon takviye uygulaması sayesinde vücudun ihtiyacı olan antioksidanlar temin edilir. Glutatyon kullanımının ardından oksidatif stresin ilerlemesi engellenir. Hastalığa dair birçok semptom ve yan etkinin azalmasını sağlayan glutatyon takviyesi, kanser gibi tehlikeli hastalıklara karşı vücudun direncini artırır.

Karaciğer Yağlanmasına Karşı Hücrelerin Hasarını Giderir

Karaciğer hücrelerinde meydana gelen zararlar, zaman içinde daha da şiddetlenebilir.

Özellikle alkol ve farklı bağımlılarda bu durum daha ileri seviyede gözlemlenir. Alkol ve sigara kullanmayan kişilerde ise hücre parçalanmasına bağlı olarak karaciğer yağlanması gelişir.

Karaciğer sağlığını koruyan hücrelerin ölmemesi ve iyileşme sürecinin hızlanması için glutatyon tedavisi uygulanır. Glutatyon kullanımı, kronik karaciğer hastalarının kanındaki protein seviyesini yükseltir. Kanın içindeki enzim ve bilirubin seviyelerinde de iyileşmeyi desteklediği bilinen glutatyon, takviye olarak karaciğer hastalarına verilir.

Glutatyon İçeren Besinler ve Destekler vardır

İleri Yaşa Bağlı İnsülin Direnci Oluşumunu Engeller

Yaşlanmaya bağlı olarak vücuttaki glutatyon sentezi azalmaya başlar. Vücudun yağ yakımı oranını düşüren bu durum, kilo almaya meyilli olmayı tetikler. İleri yaştaki kişilere glutatyon takviyesinin yanında glisin ve sistein amino asitleri de verildiğinde insülin direncinde iyileşme görülür.

Periferik Arter Hastalığının Bulgularını Hafifletir

Periferik arter sendromu, atar damarların içinde plakların gelişmesine yol açar. Damar tıkanıklığı ile sonuçlanan bu durum, özellikle bacaklarda kendini gösterir. Vücutta az miktarda kalan glutatyon seviyesi için takviye uygulandığında damarlardaki kan dolaşımı hızlanmaya başlar. Adım atmakta ve yürümekte zorluk yaşatan periferik arter sendromu için kullanılan glutatyon tedavisi, oluşan ağrı ve krampların şiddetini azaltır.

Parkinson Hastalığının Etkilerini Azaltır

Merkezî sinir sistemini etkileyen parkinson hastalığı, el titremesinden hareket yavaşlamasına kadar birçok yan etkiyi beraberinde getirir. Tüm vücutta titreme oluşturan parkinson hastalığı, bilişsel bozuklukları da tetikler.

Parkinson hastalığına ait birçok semptomun hafifletilmesi ve yavaşlatılması için glutatyon takviyesi kullanılır. İleri evre parkinson hastalığının yol açtığı aşırı titreme ve denge kayıpları, glutatyon tedavisinin ardından minimize edilebilir.

Glutatyon Tedavisi Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

Glutatyon tedavisi uygulamanın birçok kronik kökenli hastalığın iyileşmesini hızlandırdığı düşünülür. Vücutta herhangi bir eksikliği olmasa da kullanıma uygun olan glutatyonun olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı hastalıklar şu şekilde sıralanabilir:

●Lyme hastalığı
●Parkinson atakları
Alzheimer
●Sürekli tekrarlanan yorgunluk sendromu
●Ana ve atar damarlardaki tıkanıklıklar
●Kolit hastalığı
●İleri seviye kolesterol
●Astın ve bronşit
●Osteoartrit sendromu
●Katarakt
Şeker ve diyabet hastalığı
●Glokom
●Kalp ve damar hastalıkları
●Hepatit çeşitleri
●Karaciğer komplikasyonları
●Alkol ve bağımlılığa bağlı hastalıklar
●Otizm (ASD)
●Cilt lekeleri
●Barsak sendromları
●Kronik halsizlik sendromu
●Kistik fibrozis
●HİV
●Viral enfeksiyon türevleri
●inme ve felç
●KOAH
●Huntington hastalıkları
●İnflamatuvar sendromlar
●Cilt tonu eşitsizliği

Antioksidan olarak değerlendirilen glutatyon, hastalarda kronik şekilde gözlemlenen problemlerin tedavisini kolaylaştırır. Sadece takviye olarak da alınabilen glutatyon, gerekli durumlarda tedavi amaçlı kullanılabilir.

Glutatyon İçeren Besinler ve Destekler

Sağlıklı ve dinç bir vücuda sahip olmak için günlük 10 mg seviyesinde glutatyon alımına ihtiyaç duyulur. Yemeklerle vücuda kolaylıkla alınabilen glutatyon, isteğe göre takviye şeklinde de kullanılabilir. Glisin, glutamat ve glutatyon içeren besinler şu şekildedir:

●Ispanak
●Roka
●Kuşkonmaz
●Brokoli
●Avokado
●Bakla
●Bezelye
●Domates

Yukarıda sıralanan besinlerin vücuda kazandırdığı net glutatyon miktarı bilinmemekle birlikte vücuttaki serbest radikallere karşı duvar oluşturan bu besinler, düzenli şekilde tüketilmelidir. Dışarıdan takviye etmek yerine vücudun glutatyon üretmesini teşvik eden besinler ise şunlardır:

●Kırmızı et
●Baklagiller
●Kabak çekirdeği türevleri
●Beyaz et
●Yer fıstığı
●Ay çekirdeği
●Süt ve süt ürünleri
●Tef tohumu
●Keten tohumu
●Yulaf
●Tahıl türleri

Glutatyon üretimini teşvik etmek amacıyla tüketilmesi gereken kükürt içerikli besinler de şu şekildedir:

●Soğan
●Sarımsak
●Lahana türevleri
●Bamya
●Karnabahar
●Hardal otu

C vitamini içeren besinler de glutatyon üretimini teşvik eder. Bu kapsamda tüketilmesi gereken besinler şunlardır:

●Portakal
●Mandalina
●Limon
●Turunç
●Kivi
●Çilek
●Greyfurt

Vücudun günlük selenyum ihtiyacını karşılamak için 100 g kabak çekirdeği ya da bir porsiyon ciğer tüketilebilir. Kahvaltıda tüketilen 1 adet yumurta da ihtiyaç duyulan selenyum miktarını karşılar.

Glutatyon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Vücudun ihtiyaç duyduğu glutatyon seviyesini karşılamak için en etkili yöntem, damardan enjeksiyon yapılmasıdır. Hızlı ve etkili çözümler sunan damardan glutatyon verilme işlemi, kişilere göre belirli kürlerle uygulanır. Tedavi süresi 1 ila 5 hafta aralığında değişiklik gösterir. Ayrıca hastaların ihtiyacına bağlı olarak gerekli glutatyon miktarı haftada bir defa enjekte edilir.

Glutatyon işlemlerinde her seans ortalama 15 dakikada tamamlandığından kişiler ayakta tedavi edilir. Hastaneye yatış gerekli olmadığından damardan glutatyon yaptıranlar, tedavinin ardından günlük yaşantısına devam edebilir.

Bir hayalet adam ve virüslerin gelmemesi için ellerini siper yapıyor

Doktor tavsiyesine ve hastaların isteğine bağlı olarak glutatyon kürü yılda 2 defa periyodik şekilde uygulanabilir. Glutatyon seviyesinin fazlalığı, vücuda hiçbir zarar vermediğinden takviyelerin isteğe göre alınması mümkündür.

Enjeksiyon uygulaması yerine sadece bir takviye almak isteyenlere liposomal glutatyon çeşitleri önerilir. Kapsül şeklinde hazırlanan glutatyon takviyeleri, günde bir defa su ile içilir. Tedavi kapsamında glutatyon içeren besinlere de yönelerek vücudun eksikliği tamamlanabilir.

Glutatyonun Faydaları Nelerdir?

Glutatyon faydaları kapsamında tedavinin sunduğu ayrıcalıklar aşağıda detaylı şekilde sıralanmıştır:

●Bağışıklık sistemindeki hasarları gidererek güçlendirir.
●Vücuda zararlı serbest radikallerin girmesini engeller. Ayrıca mevcuttaki serbest radikallerin etkisiz hale getirilmesi için savunma mekanizmasını güçlendirir.
●Vücudun daha enerjik olmasını sağlar.
●Vücut sıcaklığının artmasını sağlar.
●Kasların daha güçlü olmasını sağlayarak performanslarını yükseltir.
●Eklem ve çeşitli kas ağrılarının iyileşmesini kolaylaştırır.
●Cildin yenilenmesini ve gençleşmesini sağlar.
●Cilt tonunu eşitleyerek parlaklık kazandırır.
●Yaşlanmaya karşı geciktirici etki sağlar.
●Tip 2 diyabet hastalığının ve yüksek insülin direncinin ortaya çıkardığı zararları minimuma indirir.
●Karaciğerde gelişen yağlanmanın iyileşmesini kolaylaştırır.
●Sigara, uyuşturucu ve alkol gibi bağımlılıkların ortaya çıkardığı zararları tolere eder.
●Zihnin odaklanma güdüsünü artırır.
●Demans hastalığının tedavisine destek vererek iyileşme sürecini hızlandırır.

Glutatyonun Zararı ve Yan Etkileri Var mı?

Serbest radikallerin vücuttan uzaklaştırılmasında büyük etki taşıyan glutatyon, bilinen herhangi bir yan etkiye sahip değildir. İnsanları kronik hastalıklara karşı korumayı hedefleyen glutatyon, vücudun kendi doğal yapısında da bulunur.

Virüslerin dolaşması şeklinde bir resim

Glutatyon takviyesi ya da enjeksiyon tedavilerinin ardından kişilerde herhangi bir komplikasyon ve yan etki görülmesi beklenmez. Ancak glutatyon takviyesinin kullanılması sakıncalı olan belli bir grup bulunmaktadır. Riskli grupta sayılan bu kişiler aşağıda sıralanmıştır:

●Gebelik döneminde glutatyon tedavisi tavsiye edilmez.
●Emziren annelerin sütünden bebeğe geçme riski olduğundan glutatyon tedavisi önerilmez.
●Çocuklarda nasıl bir yan etki uyandıracağı bilinmediğinden glutatyon takviyesi kullanılmaz.
●Güncelde kanser tedavisi görmeye devam eden hastalar, kemoterapi ve radyoterapi sebebiyle glutatyon alamaz.

Kanser hastalarının tedavi süreci tamamlandıktan sonra vücudun kendini hızla toparlaması için glutatyon takviyesi alınabilir. Kronik bir hastalığa bağlı olarak düzenli şekilde ilaç kullanan kişilerin, glutatyon takviyesini doktor kontrolünde alması gerekir.

Ankara Glutatyon Tedavisi

Glutatyon tedavisi için uzmanlar tarafından hazırlanan özel kür programlarından faydalanmak mümkündür. Ankara glutatyon tedavisi için profesyonel destek veren ZG Holistic Clinic, hastaların durumuna göre özel bir tedavi süreci belirler.

Glutatyon serum fiyat aralığı, tedavinin sürecine ve hastaların ihtiyaç duyduğu glutatyon seviyesine bağlı olarak değişiklik gösterir. Hastaya özel bir tedavi programı uygulandığından glutatyon fiyat skalası için net bir miktar vermek mümkün değildir.

Uygulama detayları, tedavinin süreci ve kullanılan yöntemlere bağlı olarak en ideal fiyat aralığı belirlenir. Alanında uzman hekimler tarafından takip edilerek uygulanan glutatyon tedavisi için ZG Holistic Clinic üzerinden online randevu alabilirsiniz.