Kulak akupunkturu, en kısa tanımıyla kulak kepçesindeki bazı noktaların uyarılması olarak ifade edilebilir. Kulak dışardan bakıldığında sadece kıkırdaktan oluşan küçük bir organ gibi durmaktadır. Hâlbuki 1951 yılında Fransız bilim adamı Dr. Nogier yaptığı araştırmalarda kulak kepçesinin tüm vücut ile bağlantısı olduğunu bulmuş ve bu konuda derin araştırmalar yapmıştır. Her ne kadar akupunktur Çin’de ortaya çıkmış olsa da kulak akupunkturunun temelleri Avrupa’da atılmıştır.

Uzmanlara göre, kulak kepçesi ters duran bir cenini andırır ve kulak kepçesinin her bir kısmı vücudun bir bölümüne karşılık gelir. Kulak kepçesi, kolajen lifler, damarlar ve sinirler açısından zengin bir dokudan oluşur. Vücutta meydana gelen her değişiklik, hastalık ve hatta duygusal sorunlar bile kulak kepçesi üzerinde bir alanı etkiler.

Yani vücutta olan tüm değişiklikler adeta kulak kepçesinde bir sinyale dönüşür. Bu kapsamda kulak kepçesindeki renk, cilt değişiklikleri, doku farklılıkları sağlık durumunun bir göstergesi olabilir.

Kulak akupunkturu, vücudun herhangi bir bölgesindeki hastalık ya da sorunlara kulak kepçesine yapılan uygulamalar ile etki eder. Kulak akupunktur faydaları birçok alanda kendini göstermektedir. Depresyon, bağımlılıklar gibi psikolojik sorunların yanı sıra otonomik semptomlar, ağrılar üzerinde de oldukça etkili olduğu ifade edilen kulak akupunkturu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaya ne dersiniz?

Kulak Akupunktur Nasıl Uygulanır?

Öncelikle kulak akupunktur noktaları üzerinde taramalar yapılır.  Tarama sırasında kişinin nabız değişikliklerine, göz bebeklerine, vücudun verdiği sinyallere bakılır ve bir öncelik sıralaması yapılır. Kulak akupunktur noktaları sayesinde, hormonlar, ağrılar, alerjiler, iç organlar, çene ve diş sorunları gibi birçok sağlık sorunu için tedavi planlaması yapılabilir.

Kulak akupunkturunda hastalığa göre seçilen noktalara iğneler batırılır. Akupunktur kulak iğneleri son dereci ince ve tek kullanımlıktır. Kişi tedavi sırasında hafif bir ağrı hisseder. Bu geçici bir durumdur. Bazen de istenilen etkilerin elde edilmesi için iğneleri ısıtmak veya yukarı aşağı hareket ettirmek gibi farklı teknikler de kullanılabilir.

Kulak akupunktur uygulamasında farklı ekipmanlar kullanılmaktadır. Bu araçlar arasında lazer cihazı, çelik, altın ya da gümüş iğneler, kalıcı iğneler, kalıcı manyetik bilyeler ve ASP adlı bir çeşit iğne de bulunur. Çocuklarda ve akupunktur iğnelerinden rahatsız olan kişilerde genellikle lazer yöntemi tercih edilir.

Kulak Akupunkturu Nasıl Etki Gösterir?

Kulak akupunktur faydaları arasında yer alan en bilinen etki, beynin kendi isteği ile ilaca gerek duymadan tedaviyi mümkün kılmasıdır. Ayrıca kulak kepçesi vücutta meydana gelen tüm fizyolojik ve anatomik yazışmaları tutar. Uzmanlar bu sayede kulak kepçesinin dokusu üzerindeki değişikliklerden bir çıkarım yapılarak sorunlu alanlar hakkında fikir edinir.

Yapılan araştırmalarda, akupunktur uygulamasının mutluluk hormonu salgıladığı ve ağrıya karşı etkili maddelerin salınımını artırdığı da gözlemlenmiştir. Aynı zamanda kulak akupunkturunun hormonlar, sinir sistemi, bağışıklık ve kaslar üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Kulak akupunkturunu yaptıran hastaların birçoğu daha ilk seanstan itibaren kendini çok rahatlamış hissetmektedir.

Kulak Akupunktur ile Zayıflamak Mümkün Mü?

Sağlıklı beslenme ve spor olmadan tek başına akupunktur ile zayıflamanın mümkün olduğu söylenemez. Ancak, kulak akupunkturu ile zayıflama sürecinizi kolaylaştırıp, katkıda bulunabilirsiniz.  Özellikle, metabolizmayı hızlandırmak, iştahı azaltmak, beyindeki açlık merkezini baskılamak için kulak akupunkturu ideal bir yöntemdir.

Çin tıbbına göre kilo alımı vücudun sistemlerinde ortaya çıkan dengesizliklerden kaynaklanır. Hormonal bozukluklar ve karaciğer sorunları ise zayıflamayı zorlaştırır. Bu nedenle zayıflayabilmek için öncelikle vücuttaki bu dengesizliklerin düzeltilmesi gerekir.

Kilo vermek için en önemli akupunktur noktaları kulakta bulunur. Kulak akupunkturunda, vücutta yağ oranların fazla olduğu bölgeler uyarılır. Ayrıca kişi tokluk hissini daha hızlı hisseder, açlık hissi ise azalır, metabolizma hızlanır ve vücuttaki toksik maddeler atılır.

Uygulama, zayıflama sürecinde serotonin ve endorfin hormonu salgılamasını arttırarak, yemek yemeden de mutlu olmayı sağlar. Bu sayede zayıflama sürecindeki stres ve sıkıntı yaşanmasını önler. Zayıflamanın kalıcı olmasını sağlar.

Akupunktur ile zayıflama konusunda ayrıntılı bilgi için https://www.zgholisticclinic.com/akupunktur-ile-zayiflama yazısını okuyabilrsiniz.

Kulak Akupunktur Yan Etkileri Var Mıdır?

Kulak akupunkturu uygulamasının bu konuda sertifikası olan hekimler tarafından gerçekleştirilmesi oldukça önemlidir. Alanında bilgi ve deneyimi olan bir hekim tarafından yapıldığı sürece ciddi bir yan etkinin görülme olasılığı pek yoktur.

İğne batırılan noktalarda bazen hafif bir kanama ya da çarpıntı gibi basit etkiler görülebilir. Ancak hijyenik bir sağlık kliniği ortamın da uygulanması önemlidir. Aksi takdirde enfeksiyon ya da başka komplikasyonlara neden olabilir.

Kulak Akupunktur Uygulaması Kaç Seansta Biter?

Kulak akupunkturu uygulama süresi tedavisi hedeflenen hastalığın durumuna göre değişir. Genelde seanslar haftada bir olacak şekilde planlanır. Fakat ağrı ve hastalığın şiddetine göre haftada birden fazla da olabilir. Genellikle ağrı şikâyetlerinde daha ilk seansta rahatlama başlar. Bazı hastalarda bu rahatlama birkaç seans sonra da olabilir.

Ankara konumlu kliniğimizi incelemek ve tedavi alanlarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için hemen https://www.zgholisticclinic.com/ sayfasını ziyaret edin. olarak akupunktur kapsamında