Ozon Terapi

Ozon Tedavisi Uygulaması Yaptıran Hasta

Atmosferin üst tabakalarında bulutların çarpışmasıyla açığa çıkan elektrik etkisiyle oksijenden ozon gazı oluşur. Üç oksijen atomunun birleşmesiyle oluşan ozonun en önemli görevi güneşin zararlı UV (morötesi) ışınlarından bizleri korumasıdır.

Güçlü oksitleme ve dezenfektan özelliği sebebi ile ozon gazı, içme suyu, havuz veya atık suların temizlenmesi bunun yanın da gıda ve diğer sanayi dallarında mikrop öldürücü ve koku giderici olarak uzun zamandır kullanılmaktadır. Ozonun tıpta kullanımı ise geçen yüzyılın ortalarında başlamıştır.

Tıp alanında kullanılan ozon gazı özel medikal cihazlar ile saf oksijen kullanılarak üretilir.

Ozon gazı güçlü özelikleri sebebi ile hasta tedavisinde yaygın kullanım alanına sahiptir. Yan etkisi olmadığı gibi bilinen hiçbir ilaç ile de etkileşimi söz konusu değildir.  Bu nedenle ozon tedavisi veya diğer ismi ile ozon terapisi birçok tedavi ile birlikte kullanılabilir.

Ozon Tedavisi Nedir? Nasıl Yapılır?

Ozon tedavisi tıbbi ozon jeneratörü denilen cihazlar ile yüksek elektriksel voltaja maruz bırakılan saf tıbbi oksijenden elde edilen “medikal ozon”un farklı yollarla vücuda verilmesi işlemidir.

Aslında ozon vücudumuz için okside edici bir moleküldür. Bununla birlikte gaz, tedavi maksatlı düşük dozlarda kullanıldığında vücudumuz için adeta aşılanma fonksiyonu üstlenir.

Ozon terapisi ile vücudumuzun her yerinde aynı anda bir tatbikat gerçekleşir ve “antioksidan mekanizmalar” (glutatyon, peroksidaz, katalaz ve süperoksit dismutaz) harekete geçer. Temel olarak ozon tedavisi vücudumuzda antioksidan kapasitenin artışına neden olur.

Ozon Tedavisi Uygulama Yöntemleri?

Ozon tedavisi hastanın durumuna, rahatsızlığın çeşitine ve diğer unsurlara bağlı olarak farklı şekillerde uygulanabilir.

Majör Yöntem;
En yaygın kullanılan yöntemdir. Bireyin damar yolundan elde edilen belli oranda (100 ml) kan, ozon gazı ile karıştırıldıktan sonra tekrar hasta vücuduna enjekte edilir.

Minör Yöntem;
Minör yöntem de ise hastadan alınan belli miktarda kan (3-5 ml) ozon gazı ile karıştırıldıktan sonra hastanın kaslarının içerisine tatbik edilir.

Rektal Uygulama;
Bazı hastalarda, kişinin damar yolunu açarak kan almak zor olabilir. Bu gibi durumlarda Rektal uygulama gerçekleştirilerek, ozon gazının damar yolu yerine magattan verilmesi sağlanır.

Lokal Uygulama;
Bu uygulama yönteminde belirli oranda ozon gazı, hastanın kas bölgesine, tendon, deri altına veya vücut boşluklarına enjekte edilir.

Torbalama;
Torbalama yöntemi, daha çok hastaların kol-bacak ve diğer uzuvları için kullanılır. Uzuvlarda yer alan kronik ve iyileşmeyen yaralara (ülser, diyabetik yara,vs.) özel tasarlanan bir medikal torba aracılığı ile ozon uygulanmasıdır.

Ozon Tedavisi Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

Ozon gazının dezenfekte etme ve oksitleme özelliği olduğundan dolayı, ozon tedavisi günümüzde birçok hastalığın tedavisinde tercih edilen bir yöntemdir. ZGHolistic Clinic bünyesinde ozon terapisi sıralanan komplikasyonlar durumunda kullanılır;

• Stres, anksiyete, depresyon gibi psikolojik durumlar
  • İltihaplı eklem hastalıkları
  • Bel ve boyun fıtığı
  • Kronik yorgunluk
  • Kas-eklem ve romatizmal hastalıklar
  • Mide ve bağırsak hastalıkları
  • Fibromyalji (Kas romatizması)
  • Dolaşım bozuklukları, varisler, venöz yetmezlikler
  • Yüksek tansiyon ve şeker hastalığının komplikasyonlarını hafifletmede
  • Zayıflama ve kilo verme maksatlı
  • Anti-aging ve yaşlanmanın etkilerini azaltmada
  • Alzheimer,  Demans ve Parkinson gibi rahatsızlıklarda
  • Mantar ve Virüs hastalıkları tedavisinde
  • Kanser tedavisi süreçlerinde veya  kemoterapi, radyoterapinin yan etkilerini azaltmada
  • Göz hastalıklarında
  • Böbrek hastalıkları
  • Karaciğer bozuklukları
  • Enfeksiyonlardan korunma ve Bağışıklık sistemini güçlendirme amaçlı
  • Enfekte ve kronik yaralar, cilt lezyonları
  • Otoimmün hastalıklar
  • Ani işitme kaybı,  baş dönmesi (vertigo),  kulak çınlaması (tinnitus)
  • Alerjik hastalıkların tedavisinde

Ozon Tedavisi Faydaları Nelerdir? Yan Etkisi Var Mı?

Ozon vücudumuz için okside edici bir moleküldür. Fakat tedavi maksadı ile bu gaz insan vücuduna düşük dozlarda tatbik edilince, adeta bir aşılanma etkisi gösterir.

Ozon tedavisi ile vücudumuzun her yerinde aynı anda bir tatbikat gerçekleşir ve “antioksidan mekanizmalar” (glutatyon, peroksidaz, katalaz ve süperoksit dismutaz) harekete geçer. Kısaca ozon tedavisi faydaları vücudumuzda antioksidan kapasitenin artışıyla gerçekleşir.

Ozon tedavisi faydaları oldukça geniş bir yelpazeye sahiptir. Kısaca şöyle sıralayabiliriz:

• Ozon, dokulara oksijen taşıyan hücrelerin elastikiyetini artırarak kanın kılcal damarlardan geçişini kolaylaştırır. Doku oksijenlenmesini arttırır.
  • Kanın akışkanlığını artırır.
  • Kandaki bağışıklık hücrelerinin gücünü arttırır.
  • Bağışıklık sistemini regüle ederek bununla ilişkili olan alerji, astım vb. problemleri düzeltir.
  • Radyoterapi ve kemoterapi uygulamalarının olumsuz yan etkilerini azaltmada kullanılır.
  • Vücut enerjisini yükseltir.
  • Vücudun detoksifikasyon yani detoks işlevine yardımcı olur.
  • Vücutta yer alan doğal ağrı kesicilerin açığa çıkarılmasında rol oynar.
  • Yara ve yanıkların iyileşmesini hızlandırır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir. Enfeksiyonlara ve kansere karşı koruyucudur.

Doç. Dr. Kenan Şener